Zdajemy sobie sprawę, że dobra edukacja to taka, która wspiera i podąża za zainteresowaniami młodych ludzi, nieustannie pobudzając ich ciekawość i powodując głód wiedzy. To edukacja, która otwiera i zachęca do poszerzania horyzontów oraz doświadczania zdobywanej wiedzy w praktyce. Wreszcie to edukacja pomagająca nawet we wczesnym wieku obrać indywidualne ścieżki, które znajdą odzwierciedlenie w dorosłym życiu i pozytywnie wpłyną na jego jakość.
Nasz przyjazny system edukacyjno-wychowawczy zakłada rozwój potencjału dziecka przy udziale wykwalifikowanego grona pedagogicznego, a także środowiska, w którym dzieci obracają się na co dzień. Przywiązujemy bardzo dużą wagę do partnerskiej współpracy stron biorących udział w procesie edukacji dziecka.
Jednocześnie zależy nam, aby uczniowie wykraczali wiedzą i umiejętnościami poza podstawy programowe. Dlatego rozpoznajemy mocne strony dziecka i wspieramy ich rozwój pozostający w zgodzie z potrzebami i możliwościami ucznia. Bez względu na formę nauczania chcemy, aby edukacja była dla dzieci przyjemnością oraz wspaniałą przygodą, która stanie się kołem zamachowym do poszukiwania i rozwijania zainteresowań oraz indywidualnego potencjału. Obecnie Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Scandynavia” oferuje nauczanie w formie spełniania obowiązku szkolnego poza szkołą, potocznie zwane edukacją domową. Niebawem planujemy również utworzenie oddziałów stacjonarnych.
Rozpoznajemy mocne strony dziecka i wspieramy ich rozwój
pozostający w zgodzie z potrzebami i możliwościami ucznia.
Taki system pozostawia dziecku możliwość wyboru czasu i metod uczenia się w zgodzie z własnymi preferencjami i możliwościami. Brak zewnętrznej presji zmniejsza poziom stresu, za to wzmacnia poczucie sprawczości i świadomość swojej roli związanej z realizacją programu nauczania. Dzięki temu dziecko kształtuje umiejętność planowania, organizowania własnych aktywności i podejmowania kluczowych dla siebie decyzji. Młody człowiek przez cały okres edukacji otoczony jest wsparciem nauczycieli i mentorów, których zadaniem jest odpowiednie dopasowanie metod i narzędzi edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia.
Edukacja domowa stwarza niesamowitą przestrzeń do rozwoju kreatywności w zakresie sposobów nabywania wiedzy, a także bardzo dobrze sprawdza się w sytuacjach, gdy uczeń rozwija swoje zainteresowania i pasje, które uniemożliwiają bieżący udział w stacjonarnym trybie nauczania.